De Perfecte Contentmix
Beetje social media moe?
Maar wil je wel klanten binnenhalen via LinkedIn of Instagram? Tuurlijk kan dat!
Ik bedoel, je bent er toch. Dan kun je net zo goed wat meer gaan creëren in plaats van vooral te consumeren. Maar je bent tijdens al dat scrollen wel een beetje je plezier kwijtgeraakt hè? So let’s get it back, dan volgen die leuke klanten vanzelf.
(Start weer in Q1 van 2025)
Wat wil jij?
In deze online training begin je niet bij je doelgroep, maar bij jezelf. ‘Huh? Wat? Ik heb altijd geleerd dat het niet over mij gaat. Het gaat toch om mijn klant?’ Ja, ook. Maar die komt voor jou.
Follow de fun
Ik heb een goodiebag vol challenges, structuren en schrijfprompts voor je, die puur zijn gericht op één ding: jou met zoveel plezier laten schrijven dat je niet meer kunt stoppen.
Gebruik de contentmix
Pas als jij er lekker in zit, gaan we kijken wat je lezer, klant en koning(in) nou precies nodig heeft. Met de content mix bouw je een prachtig paleis waar ze eindeloos in kunnen verdwalen.
Veel ondernemers doen maar wat óf zijn zichzelf juist door 'de regels' compleet verloren
…maar wat als je gewoon weer content gaat maken vanuit plezier in plaats van voor de likes?
Eeeeeh Antje, moet ik niet eerst mijn ideale klant hebben gekloond in mijn hoofd, zodat ik stevig op pijnpunten kan drukken en een heerlijke (vega)worst onder hun neus kan duwen die al hun dromen waarmaakt?
Je gaat me toch wel vertellen hoe vaak ik per week moet posten hè? Of hoe laat? En hoeveel woorden mijn content moet hebben?
Nee, in De Perfecte Contentmix vind je geen contentkalenders of zielloze templates die je stap voor stap moet volgen. Ik geef je wel een raamwerk dat je houvast geeft, maar let op: je niet vast zét.
Want daar gaat het mis. Je focust op de verkeerde dingen, waardoor je het plezier verliest en het belangrijkste vergeet. Heel. Veel. Schrijven.
Dit gaat er mis
… ik voel de ‘fun’ factor meer, heb geleerd om vanuit verschillende invalshoeken te kijken en heb concrete handvaten om inspiratie op te zoeken als hij niet vanzelf komt.
Feedback uit het testpanel
Jij lijkt niet op je concurrentie dus je content zou dat ook niet moeten doen........
Je Over mij pagina is een van de meest bezochte én lastigste pagina’s om te schrijven
Oneerlijk hè?
Alsof iemand het ultieme appeltaartrecept heeft begraven onder een berg van hooi, scheermesjes en vloeibare secondelijm. Je wil het hebben, maar de weg ernaartoe maakt dat je denkt: joh laat ook maar.
Waardoor alle bezoekers die doorklikken naar je Over mij pagina (en dat zijn er dus veel) een ‘big mess’ aantreffen die ze snel weer wegjaagt.
Maar zonder goede hulp is het nauwelijks te doen om de juiste keuzes te maken uit die enorme berg informatie. Bovendien zit je er te dicht op om goed te zien wat jou nou zo bijzonder maakt .
Niet jouw fout. Wel zonde van de wegklikkende of in slaap gevallen (sorry) bezoekers.
Een goede Over mij pagina is de basis waar je hele bedrijf op leunt
Overdrijf ik nu niet een beetje?
Nee, ik geloof echt dat een Over mij pagina met de juiste toon en opbouw, jou een zakelijk butterfly effect geeft. Oftewel:
- Een krachtige stroom (ja dit is een tornado metafoor) aan klanten die perfect bij je passen
- Waardoor het geld regent op je bankrekening (niet letterlijk hè, again: metafoor)
- En een kompas waar je zelf altijd op kunt terugvallen als je even bent afgedreven van je kern of twijfelt over een beslissing, samenwerking of contenthaakje
Liesje kan het je beter vertellen...
‘Meer helderheid over mijn waarde gekregen’
Ik zat al 10 maanden te rommelen met de ‘over mij’ pagina na mijn rebranding en vond het moeilijk om keuzes te maken. De juiste woorden vinden om te verwoorden: waarom kies je voor mij? Je hebt zelf toch altijd blinde vlekken.
Gelukkig vond ik The floor is yours. Het werkboek en de extra e-mails zitten zo in elkaar dat het echt voelde alsof ik er niet alleen voor stond. Het was net alsof Antje me er persoonlijk in meenam. De live Q&A was ook heel behulpzaam en gezellig.
Ik heb anders leren kijken naar hoe ik informatie ophaal bij mijn klanten, meer helderheid gekregen over mijn waarde en mijn onderscheidend vermogen scherper gekregen. Wat ik vervolgens door heb vertaald naar mijn website (het is een onepager geworden) en mijn social media.
Dank je wel Antje!
Liesje Lieverse
Website creator | Liesje Digital
Mijn eerste Over mij pagina was nogal ruk
Want net als jij, ben ik een hopeloze overthinker. Ik heb mijn Over mij pagina dan ook wel drie (goed vijf, oké vijftien laat me met rust) keer opnieuw geschreven.
Eerst vond ik hem te kort. Toen te lang.
Daarna te saai, te schreeuwerig, te stijf. Toen had ik me per ongeluk iets te veel laten inspireren door andere copywriters. En tot slot zat ik muurvast in m’n eigen verhaal waardoor ik niet meer wist hoe ik moest beginnen.
Ik klonk niet als mezelf en was overweldigd door alle mogelijkheden.
Irritant hè?
Daarom ging ik op zoek naar een manier om business Antje en hanging out with friends Antje samen te brengen. Dit goot ik in een methode die het schrijfproces in kleine stappen opdeelt. Werkt top, dus ik gebruik het nu ook voor de Over mij pagina’s die ik als copywriter voor anderen schrijf.
Dankzij mijn Over mij pagina sta ik met 3-0 voor bij een kennismaking. Waardoor ik minder hard hoef te werken op andere marketingkanalen. Kan jij ook!
Waarmee ik niet wil zeggen dat alles wat voor mij werkt, voor jou ook werkt. Met de juiste vragen en oefeningen help ik je juist om een vertaalslag te maken van my way naar jouw bedrijf, jouw leven en jouw vibe.
Tis jouw feestje.
Ik heb het getest met andere ondernemers en kan oprecht zeggen dat ik supertrots ben op hun resultaten.
Look at them gooooo
Een waardevolle stok achter deur
Toen ik begon als ondernemer had ik zelf iets geschreven voor mijn Over mij pagina, maar ik wist dat het persoonlijker kon. Weten betekent alleen nog niet dat je het ook doet of kan.
Dankzij de training had ik concrete handvatten waardoor ik daadwerkelijk aan de slag ging. En om de paar dagen een mail als stok achter de deur, was voor mij heel waardevol.
Het heeft me niet alleen een nieuwe pagina opgeleverd, maar ook weer veel inspiratie voor het schrijven van social media posts.
Mirjam Klompenhouwer
Trainer en coach | Engage Talent
Ik heb mijn eigen ’tone of voice’ gevonden
Ik schreef vrij standaard teksten, hoe ik dacht dat het hoort op een website. Een beetje veilig. Maar dankzij The floor is yours vind ik het niet meer eng om op mijn website te laten zien wie ik ben.
Als ik mijn Over mij pagina nu lees denk ik: ja, dit ben ik. Met hulp van de vragen en voorbeelden uit het werkboek heb ik ook echt mijn eigen ‘tone of voice’ gevonden. Enige nadeel: ik wil nu al mijn teksten aanpassen. Ik wou dat er zo’n cursus was voor alle pagina’s op mijn website.
Anique Bergers
Fotograaf | Sibbe Fotografie
The floor is yours!
De meest verslavende online training van het internet.
(niet mijn woorden, maar wel de reden dat je hem echt afmaakt).
Waardoor je een Over mij pagina krijgt die jou duidelijk onderscheidt van anderen in je vakgebied én klinkt als de leukste versie van jezelf.
Zodat je binnen enkele minuten zorgt dat jouw ideale klant niet kan wachten om een kennismaking in te plannen. En je tijdens dat gesprek ook gewoon lekker jezelf kunt zijn. Want daar ging die persoon op aan.
Hoe je dat bereikt leer je allemaal in het werkboek en de extra e-mails waarmee eerdere deelnemers soms al in een paar uur een tekst online hadden staan waar ze het zélf warm van kregen (uit enthousiasme hè).
Dit is wat je krijgt
Geen ellenlange video’s die op driedubbele snelheid nog voelen als huiswerk (afhaak alert!). Ook geen dik werkboek met allemaal loze ruimte voor extra waarde vulling.
Alleen het hoognodige om die Over mij pagina zo snel mogelijk de lucht in te krijgen:
- Een digitaal werkboek van 35 pagina’s, bomvol voorbeelden, opdrachten en alles wat je moet weten om in de juiste schrijfmindset te komen (it will be fun, I promise)
- 3 extra e-mails voor verdieping en een stok achter de deur (ook wel de ‘I got my eyes and pompons on you’ mails)
- Een ‘no-template-template’ waarmee je alle elementen van de ideale Over mij pagina live in actie ziet. Met uitleg over hoe je jouw merkbelofte, missie en visie een hartslag geeft. Volg de opbouw stap voor stap. Of niet, you’re the boss.
- Live Q&A via Zoom op 10 april. Waarin ik nog dieper inga op de grootste obstakels en je al je vragen kunt stellen. Als je er niet bij kunt zijn, ontvang je een opname.
- BONUS: hot seats! Als je je vóór 30 maart aanmeldt, maak je kans op een van de twee hot seats tijdens de Q&A waarin je live feedback krijgt op je Over mij pagina.
Kost dat?
T/m vrijdag 29 maart betaal je 75 euro (excl. btw) en maak je kans op één van de twee hot seats tijdens de Q&A.
Daarna gaat de prijs omhoog naar 99 euro (excl. btw) en vervallen de hot seats. Je kan je t/m 5 april aanmelden. Na betaling ontvang je direct het werkboek en kan je aan de slag!
Go tell us your story!
Zij doen een happy dance
Meer duidelijkheid over m’n aanbod
Dankzij de stappen uit het werkboek heb ik echt op papier gekregen wat ik wilde vertellen. Maar dat niet alleen, door het schrijven van mijn Over mij pagina heb ik ook meer duidelijkheid gekregen over mijn aanbod.
Caroline Wirtz
Natuurfotograaf
Kan nu krachtiger over mezelf vertellen
The floor is yours hielp me om nog krachtiger over mezelf te vertellen, op mijn manier. Ik vond de training heel duidelijk en zou hem zeker aanraden aan mensen die het schrijven uitstellen, om welke reden dan ook.
Rebecca van Raamsdonk
Docent Nederlands | Nabu Academy
Dit is wat je leert
Gespreksopener
Over welke vragen je moet nadenken om van je Over mij pagina een gespreksopener te maken voor de mensen waar je ook echt mee in gesprek wíl.
Schrappen
Wat je allemaal weg mag laten (we Marie Kondoën je tekst tot het hoognodige, sparking joy in alle hoeken van je Over mij pagina) en hoe lang ie moet zijn.
Balans
Hoe je een goede balans vindt tussen persoonlijk en zakelijk (de perfecte combinatie van kennis & kunde met een vleugje magie & menselijkheid).
Opbouw
Hoe je de pagina stap voor stap opbouwt, zodat je niet met een intimiderend (‘typ dan, zeg iets briljants!’) wit blad begint.
Trucje
Dé truc waarmee je jezelf uitnodigt om in de mindset te komen die het gevoel van ‘borstkloppen’ direct laat verdwijnen.
Storytelling
Hoe je abstracte kernwaarden en droge feiten tot leven wekt met storytelling en andere schrijftips.
Mandy kan het je beter vertellen...
‘Je navigatie naar de juiste woorden’
Teksten voor anderen schud ik makkelijk uit mijn mouw. Maar als het om mezelf gaat, vind ik dat lastiger.
Ik wilde mijn website omgooien en mijn eigen teksten moeten dan natuurlijk ook kneitergoed zijn. Het lukte me maar niet om een begin te maken… Tot ik The floor is yours voorbij zag komen. Ik was al fan van Antje, maar na het volgen van deze cursus ben ik een SUPERfan.
Tering lekkere training met fijne en hapklare tips, opdrachten en voorbeelden. Ik begon ermee en kon gewoon niet meer stoppen. Een beetje als met een goed boek wat je niet meer kunt wegleggen.
Mijn website is uiteindelijk een one-pager geworden en de teksten die ik dankzij Antje heb geschreven, waren de basis hiervoor. Ze is je navigatie naar het vinden van de juiste woorden.
Mandy Ouwehand-Scheffer
Online Business Manager | Regelhelft
Lastig om over jezelf te praten? Na The floor is yours weet je precies wat je moet zeggen!
Let’s talk
Veelgestelde vragen....
….en andere overpeinzingen.
Wanneer komt de volgende editie?
Ik geef deze training twee keer per jaar. Meestal in april en oktober.
(Maar ik kan altijd van gedachten veranderen)
Hoeveel tijd ben ik kwijt aan de training?
Het werkboek doorlezen kost je inclusief opdrachten zo’n 4u.
De extra e-mails? Ongeveer een uurtje.
De live Q&A duurt meestal een uur.
En de tekst schrijven? Gemiddeld hoor ik van deelnemers dat ze er zo’n 4 uur over doen.
Das alles bij elkaar ongeveer net zo lang als je brooddeeg moet laten rijzen. Dus als je beide combineert, heb je een lekkere Over mij pagina én heerlijk brood.
Is het voor startende of meer ervaren ondernemers? En wat als ik een team heb, is de training dan ook geschikt?
The floor is yours past vooral bij je als je het leuk vindt om te schrijven en graag je verhaal makkelijker wil kunnen vertellen. Of creatieve manieren zoekt om met een frisse blik naar jezelf en je positionering te kijken.
Het is minder geschikt voor je als je:
- Nog niet helder hebt voor wie je er bent (dit is geen ‘ontdek je ideale klant’ training)
- Een aanbod hebt wat bestaat uit veel verschillende diensten die meerdere doelgroepen aanspreken, of nog niet goed weet wát je precies wilt doen
- Liever video’s kijkt dan leest en schrijft
Wat als je een ‘Over ons pagina’ nodig hebt, omdat je niet in je eentje bent?
Deze training is vooral gericht op zelfstandig ondernemers die vanuit hun eigenzinnige visie en persoonlijkheid een band willen opbouwen met hun lievelingsklant.
Maar als je in een klein team werkt (zeg maar zonder HR of communicatie-afdeling), een missiegedreven bedrijf hebt en ook wat menselijkheid in je Over ons pagina wil stoppen, dan is The floor is yours ook interessant.
(In de Q&A zit ook een voorbeeld van een Over ons pagina van drie ondernemers die samen een bedrijf runnen.)
Krijg ik ook persoonlijke feedback of 1-op-1 tijd met Antje?
Nee, dit is een zelfstandige training. We hebben wel live contact tijdens de Q&A, maar dat is niet 1-op-1.
Als je achteraf mijn persoonlijke feedback wil op je tekst, kan je dat altijd nog bij boeken. Dan stuur je mij je tekst, lees ik alles door en bereid een Zoom call van een uur voor waarin we je tekst tot in detail bespreken. Incl. suggesties en ideeën ter verbetering.
Na afloop ontvang je een opname en vind je ook je tekst met alle opmerkingen weer terug in je inbox.
Mag ik vragen stellen?
Natuurlijk mag dat!
Als je ergens vastloopt, een vraag hebt over het werkboek of twijfelt over iets, mag je me altijd een mailtje sturen. Dan reageer ik zo snel mogelijk.
En ik raad je natuurlijk aan om live bij de Q&A te zijn, want dan kan je ook met mij in gesprek.
Ik heb al een Over mij pagina, maar ik twijfel of ie echt goed is. Hoe weet ik of het beter kan?
Hier heb je een korte checklist:
- Begint je Over mij pagina bij je jeugd?
- Gaat ie alleen over jou?
- Heb je hem langer dan twee jaar geleden geschreven (terwijl je bedrijf in die tijd enorm is ontwikkeld)?
- Krijg je bijna nooit een reactie op je Over mij pagina?
- Klinkt ie anders dan jij in een persoonlijk gesprek aan de keukentafel klinkt?
- Staan er vooral zakelijke feiten op en leer ik je als lezer nauwelijks persoonlijk kennen (we houden allemaal van chocola, reizen, leuke dingen doen en onze geliefden, dus dat bedoel ik niet)?
- Voelt het een beetje gênant om hem door te sturen naar potentiële klanten?
Minstens 3 x ja geknikt? Dan kan ie nog wel wat beter:-)
Kan ik niet beter een copywriter mijn Over mij pagina laten schrijven?
Dat kan ook! Als je wat meer budget wilt vrijmaken voor je Over mij pagina en de boel het liefst gewoon helemaal uit handen geeft, dan is een goede copywriter je beste optie.
Het leuke aan The floor is yours is dat je tijdens het uitwerken van alle elementen voor de pagina vaak ook veel helderheid krijgt over je bedrijf. En met de schrijftips uit het werkboek kan je ook op andere pagina’s (of je social media) aan de slag.
Dus als je daar zin in hebt, dan zou ik het niet uitbesteden:-)
Ik heb het super druk, hoe weet ik of die training niet in een stoffig hoekje van mijn computer belandt?
Ik snap je (heb zelf ook zo’n hoekje).
Want je wil best iets leren, maar veel online trainingen zijn zo slaapverwekkend….
Ben ik het helemaal mee eens. Daarom was een van mijn regels tijdens het creëren van deze training: ‘het mag niet saai zijn’. Dit hing als post-it reminder op mijn computerscherm.
Maar om er zeker van te zijn dat je de training niet vergeet, heb ik ook de extra e-mails toegevoegd die je bij de les houden.
En als je bang bent dat je niks doet zonder keiharde deadline, dan kan je altijd een persoonlijke feedbacksessie bijboeken. Want dan weet ik je te vinden als er niks in mijn inbox verschijnt😄
Wat als ik niet bij de Q&A kan zijn?
Je ontvangt altijd een opname van de Q&A (ook als je er wel live bij was trouwens). Zodat je het rustig terug kunt kijken wanneer jou dat het beste uitkomt.
Je mag vooraf ook vragen insturen. Zelfs als je er niet live bij kan zijn, dan neem ik het alsnog mee tijdens de Q&A (zo hebben anderen er ook wat aan).
Ik ken genoeg ondernemers zonder (fantastische) Over mij pagina. Hoe belangrijk is het nou helemaal?
Ja, dat vergelijken met anderen, daar gaan we dus aan werken:-).
Maar natúúrlijk kan je ook een succesvol bedrijf runnen zonder (fantastische) Over mij pagina. Als je graag wat minder aandacht stopt in je website en je focus liever legt op andere marketingkanalen, dan hou ik je niet tegen.
Persoonlijk ben ik wel fan van het investeren in je website, omdat dit een digitale plek is die helemaal van jou is. Waarbij je niet afhankelijk bent van anderen (of algoritmes). En omdat ik een Over mij pagina zie als de basis waar je hele bedrijf op leunt (een kompas dat je richting geeft, in al je marketing en sales).
Maar doe het vooral niet voor mij.
Stop alleen extra tijd in je Over mij pagina als je het zélf een fijn idee vindt dat ie goed in elkaar zit en helemaal klinkt als jij zelf. Of als je denkt dat het je helpt om de juiste mensen aan je te verbinden.
In welke taal is de training?
Nee, natuurlijk vraag je je dit niet echt af. Maar het geeft mij wel de kans om even te melden dat sommige voorbeelden uit het werkboek in het Engels zijn.
Just so you know;-)
Ik moet je nog wel iets vertellen…
Na het lezen van de laatste woorden op deze pagina....
…..zal hij zichzelf binnen enkele seconden vernietigen. Dus als je nu enthousiast bent geworden en mee wil doen met The floor is yours, dan zou ik snel op die knop hieronder klikken. Voordat ie niet meer bestaat.
(Geintje, ik ben James Bond niet. Mijn naam is Antje Veld en ik gebruik soms liever grapjes dan schaarste om urgentie te creëren, werkt het? Schenk dan iets voor jezelf in om te vieren dat je binnenkort een geweldige Over mij pagina hebt!)
Pssssssst….