Marketingfunnel

Een e-mailreeks die van lezers trouwe fans maakt

Je hebt een fantastisch idee voor een mooie weggever. Maar het ligt stof te happen op de stapel met briljante plannen waar je maar niet aan toekomt. Want je weet dat mensen ‘betalen’ met hun e-mailadres. En dat heeft pas zin als je er een paar mails achteraan stuurt die mensen niet als spam zien.

Storytelling

Waarom e-mail?

Zou je het tijdrovende social media monster maar wat graag op dieet zetten?

Vind je SEO te ingewikkeld?

Voelt PR als een te grote stap (‘help, moet ik dan heel adrem en onderhoudend met journalisten praten?’)?

Dan is e-mail iets voor jou

Wanneer mensen je weggever downloaden of zich aanmelden voor je nieuwsbrief, wil je ze meteen zó enthousiast maken over jou en je diensten dat ze alle alternatieven vergeten.

Kan ik voor je regelen.

Want je hebt geen grote e-maillijst nodig om klanten te werven. Als de mensen die erop staan maar betrokken zijn.

Die betrokkenheid creëer je door goed geschreven e-mails, die met de juiste dosis creativiteit en persoonlijkheid welkome (in plaats van opdringerige) gasten worden.

Hoe je via e-mail klanten werft

Een inbox kun je vergelijken met het rustigste hoekje van de kamer waar je op dat huisfeest met iemand in gesprek raakt.

Terwijl iedereen druk staat te schreeuwen (twitteren) of dansen (reels maken) op de bank, leren jullie elkaar ongestoord kennen.

Je hoort alles wat de ander zegt (want er is geen algoritme dat de helft van de boodschap afschermt) en je gaat samen naar huis. The rest is history.

Met vijf ijzersterke e-mails zet je al een systeem neer waarmee je potentiële klanten week na week smoorverliefd op je laat worden.

Passief inkomen bestaat niet

Een goede marketingfunnel die jou veel werk uit handen neemt wel

Dat doen we zo:

Tijdens een telefoongesprek (of video call) bepalen we in 1,5 uur de strategie, het doel en de opbouw van je e-mailfunnel. Ook kiezen we de verhalen die bij jou passen en die je ideale klant aanspreken.

Ik schrijf vijf e-mails (incl. slimme subject lines) voor je waarmee je direct de aandacht van je klant grijpt, je eigen gezicht laat zien en je concurrentie laat verbleken.

Om er zeker van te zijn dat alles een sterk geheel vormt, kijk ik ook nog met je mee naar je weggever. Heeft ie een goede naam? Kan er nog meer van jezelf in? Sluit je weggever echt goed en logisch aan op je aanbod?

Wat kost dat?

1250 euro (exclusief btw)

Veel geld?

Reken dan voor de gein eens uit wat je jezelf zou moeten factureren wanneer je tegen een uurtarief van 65 euro, een maand lang 1u per (werk)dag besteedt aan het posten van berichten, scrollen, dansen in reels en DM’s beantwoorden op Instagram.

En we weten allemaal dat het meer is.

No judgement. Ik doe het ook. Tenzij alles er door een storing of ander onheil zomaar ineens een oneindig lange dag uit ligt natuurlijk.

Maar ook dan geldt: geen stress. Als je tenminste een goede funnel hebt staan. Want dan gaat je marketing gewoon door.

Een e-mailreeks die op een persoonlijke manier laat zien waar jij als ondernemer voor staat en waarom jouw lezer daar iets aan heeft, levert je niet alleen trouwe fans op, maar ook een groeiend bestand aan potentiële klanten en ambassadeurs. Time is your biggest friend, my friend!

Over mij

Waarom zou je mij inhuren?

Je kunt mij zien als een soort cheerleader met een honkbalknuppel.

En je bent niet voor niets ondernemer geworden. Je kunt best tegen een stootje.

Ik moedig je aan, maar heb zelf ook veel ballen het veld in geslagen. Als je misslaat, kan ik daarom precies uitleggen waar dat door komt.

Zelf begon ik mijn carrière als wetenschapsjournalist bij het tijdschrift Quest. In 2012 werd ik freelancer en breidde ik mijn werk uit naar persoonlijke interviews (voor het FD), reisverhalen (voor Trouw) en het schrijven van blogs (voor National Geographic).

Daarnaast schreef ik twee boeken en gaf ik les aan de Erasmus Academie in Rotterdam.

Schrijfcoaching voor ondernemers

Contact

Vrijblijvend kennismaken?

Omdat ik vaak snel vol zit, werkte ik tot voor kort met een wachtlijst. Maar deze heeft een sabbatical van zes maanden genomen.

Een wat?

Een sabbatical, oftewel: een tijdelijke klantenstop. In elk geval tot de zomer van 2023.

Wat betekent dit voor jou?

Eerst nog andere vragen?

Kan ik me ook voorstellen. Ik beantwoord er hier alvast vier.

Staat die van jou er niet tussen? Meld je dan hierboven aan voor mijn wachtlijst. Daar help ik je verder.

Dat is bij dit pakket niet inbegrepen, maar kan natuurlijk wel. Daar maak ik dan een aparte offerte voor.

Overigens kan je zo’n e-mailreeks ook inzetten achter de aanmelding voor een nieuwsbrief. Zonder weggever, freebie, leadmagnet of hoe je businesscoach het dan ook noemt.

Je moet niks. Maar ik ga je wel veel vragen stellen voordat ik begin met schrijven. Ook over wat jou drijft, waarom je een bedrijf hebt, wat jouw klant daar precies aan heeft en wat je favoriete kerstliedje is.

Heb je daar he-le-maal geen zin in, dan zou ik nog even verder kijken als ik jou was.

No hard feelings.

Ja!

Dat gaat jou helpen om de boel te automatiseren. Kost je tot zo’n duizend aanmeldingen meestal niks (of heel weinig), dus laat je daar alsjeblieft niet door tegenhouden.

Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor ConvertKit, ActiveCampaign (MailBlue in Nederland), Mailchimp, Mailerlite of Laposta.

Ik leg je de belangrijkste verschillen graag uit als je daar vragen over hebt.

Ah, de ‘werkt het nog wel’ vraag. Goed dat je ‘m stelt.

Want ja, er zijn heel veel funnels (alvast een kleine hint: dat is niet voor niks). En ik zou je zeker niet aanraden om snel een funnel op te tuigen ‘omdat dat er nou eenmaal bij schijnt te horen’. Met behulp van een eenvoudig stappenplan uit een gratis e-bookpodcastwebinarchallenge. Zodat je massa’s e-mailadressen kunt binnenharken.

Een goede funnel die voor de instapper net zo waardevol is als voor jou (een basisvoorwaarde, dus laat die zin even op je inwerken;-)), vraagt om tijd en aandacht.

Zo voorkom je dat je per ongeluk doet aan ‘funnel vervuiling’ of bijdraagt aan ‘funnel moeheid’. En voeg je daadwerkelijk iets bijzonders toe aan het drukke internet.

Scroll naar boven