Zakelijk blogger
Blogdienst die je bereik vergroot en autoriteit versterkt
Zakelijk bloggen geeft je nog minder plezier dan het schoonmaken van je doucheputje. Je hebt gewoon écht geen zin. Zo, dat is eruit. Helemaal niet erg. Je bent hier niet voor niets. Want je wil wél graag zichtbaarder worden. Ik ga je helpen. Daar is mijn blogdienst voor.
Je weet best dat je vaker zou moeten bloggen
Maar laten we eerlijk zijn, je hebt ook een bedrijf te runnen. Als je tijd kon bijkopen om meer uren in een dag te stoppen, zou je het doen.
Dat kan helaas niet. En dus heb je helemaal geen tijd om te bloggen.
Geeft niet.
Ik wel.
En ik doe dat bloggen vast beter dan jij
Dat komt door een stukje genetisch bepaalde aanleg. En die universitaire opleiding journalistiek helpt ook. Net als mijn boekenkast vol met schrijftechnieken, vakliteratuur over hoe het internet werkt en extra bijscholing op het gebied van SEO en conversie.
Plus: jaren schrijfervaring, waarin ik ook allerlei fouten heb gemaakt die ik voor jou niet meer hoef te maken.
Bovendien doe ik het graag, regelmatig bloggen. Zowel voor mezelf als voor andere ondernemers. Maar ik heb dan ook een heel vies doucheputje.
Om je dit beeld zo snel mogelijk te laten vergeten, schets ik graag voor je hoe zo’n zakelijk blogtraject met mij eruitziet.
Waarom je ook alweer moet bloggen?
Hoe meer content er op je website staat, hoe makkelijker je wordt gevonden door een zoekmachine zoals Google.
Maar dit zijn nog vijf andere goede redenen:
1. Je kunt jouw kennis delen (waardoor mensen je gaan volgen)
2. Met het strooien van kennis bouw je autoriteit op (waardoor mensen je gaan vertrouwen)
3. Je laat jezelf zien (waardoor je bedrijf een gezicht krijgt waar mensen zich graag aan verbinden)
4. Door regelmatig te bloggen, bouw je een duurzame relatie op met je klant (waardoor deze je niet snel vergeet)
5. Mensen die enthousiast worden van je blogs gaan deze misschien wel met hun eigen netwerk delen (waardoor nog meer potentiële klanten kennis met je maken)
Stromen de euro’s na drie blogs dan al binnen?
Nee, zo snel gaat dat niet.
Maar wie regelmatig goede blogs deelt, zal zien dat de omzet uiteindelijk omhoog gaat.
Het verschil met social media, is dat je daar in tegenstelling tot je website geen eigenaar van bent. Dus als ze er in Silicon Valley ineens de stekker uit trekken (of je account blokkeren), ben je al je zorgvuldig opgebouwde bereik kwijt.
En voor bijvoorbeeld advertenteren, moet je steeds opnieuw betalen. Terwijl een blog zijn werk eindeloos blijft doen als het eenmaal staat.
Oké duidelijk, hoe pakken we dit aan?
Dat hangt van jou af.
Ben je nu stiekem toch enthousiast geworden om zelf te gaan bloggen, maar heb je geen idee waar je moet beginnen? Of heb je juist heel veel ideeën, maar is het één grote woordenbrij en wil je leren hoe je daar iets van maakt wat mensen willen lezen?
Klik dan even door naar mijn pagina over schrijfcoaching voor ondernemers die met meer plezier betere teksten willen leren schrijven.
Heb je nog steeds meer zin om je doucheputje schoon te maken dan om te gaan bloggen, maar wil je wel investeren in een goed zakelijk blog?
Dan help ik je hieronder graag verder.
Pakketten
Small
1 blog
Tot 1000 woorden.
Inclusief:
- Research
- Vragenlijst en intake interview
- Twee correctierondes
- Meta teksten (voor Google)
1 x 600 euro (excl. btw)
Interessant? Plan hieronder een vrijblijvende kennismaking via Zoom, om te onderzoeken of we een goede match zijn.
Medium
3 blogs
Tot 1000 woorden per blog.
Inclusief:
- Research
- Vragenlijst en intake interview
- Twee correctierondes
- Meta teksten (voor Google)
3 x 550 euro (excl. btw)
Interessant? Plan hieronder een vrijblijvende kennismaking via Zoom, om te onderzoeken of we een goede match zijn.
Large
6 blogs
Tot 1000 woorden per blog.
Inclusief:
- Research
- Vragenlijst en intake interview
- Twee correctierondes
- Meta teksten (voor Google)
6 x 500 euro (excl. btw)
Interessant? Plan hieronder een vrijblijvende kennismaking via Zoom, om te onderzoeken of we een goede match zijn.
Over mij
Maar wie is Antje?
Ik was ooit journalist voor kranten en tijdschriften. Nu ben ik tekstschrijver en schrijfcoach voor ondernemers.
Aan mijn verleden als journalist heb ik een chronische nieuwsgierigheid overgehouden.
In de blogs die ik schrijf, zie je dat terug in het feit dat ik nog altijd graag dingen uitzoek, veel vragen stel en zuinig ben met woorden.
Elk woord dat je gebruikt is een kans om je lezer te raken. En elk woord te veel (of te vaag), kan een prikkel voor je lezer zijn om af te haken.
De juiste balans vinden, is soms een ingewikkelde puzzel.
Maar die los ik graag voor je op.
Contact
Eerst nog vragen?
Kan ik me ook voorstellen. Ik beantwoord er hieronder alvast vier.
Staat die van jou er niet tussen? Stuur me een bericht, dan kom ik er zo snel mogelijk op terug.
Ten eerste: onderschat mij niet. Ik heb door de jaren heen zo veel verschillende mensen geïnterviewd, dat ik inmiddels letterlijk van allerlei markten thuis ben.
Daarnaast bestaat mijn werk voor een deel uit slim research doen. Daar ben ik vanwege mijn achtergrond als journalist enorm bedreven in.
Maar, je hebt natuurlijk gelijk. Dan weet ik nog steeds niet de helft van wat jij weet.
Gelukkig heb ik jou! Beschik ik niet over telefoonangst. En werkt mijn e-mailprogramma prima. Ik zal je echt niet elke dag bellen of mailen, maar ik kies alle onderwerpen en invalshoeken wel na uitvoerig overleg met jou.
Officieel zijn dat twee vragen, maar daar doe ik verder niet moeilijk over. Heb je meteen het eerste antwoord op je vraag: ik ben hartstikke flexibel.
Wat overigens niet betekent dat ik door een brandende hoepel spring als je me dat vraagt. Mijn product staat altijd en overal in de etalage, dus ik wil daar voor de volle 100% achter kunnen staan. Samen met jou.
Wat betreft die ervaring, ik startte mijn carrière in 2007 als wetenschapsjournalist bij het tijdschrift Quest. Na vijf jaar begon ik voor mezelf omdat ik meer afwisseling en vrijheid wilde.
Toen ik eenmaal op de markt kwam, werd ik ook steeds vaker gevraagd als tekstschrijver. In het begin vooral door stichtingen en grote bedrijven, maar omdat ik tegelijkertijd ook een groeiend aantal zelfstandig ondernemers interviewde voor het Financieele Dagblad, merkte ik al snel dat daar mijn hart lag. Langzaam liet ik de journalistiek steeds verder achter me en specialiseerde ik me in webteksten en zakelijke blogs voor ondernemers.
En last but not least, ik ben inderdaad super sympathiek, dus het is ook gewoon erg leuk om met mij te werken.
Zeker! Zodra je de factuur hebt betaald, mag je de teksten gewoon onder jouw naam op je website publiceren.
Er zit als het goed is ook heel veel van jou in, dus zo gek is het niet om je eigen naam te zetten bij de blogs die ik voor je heb geschreven.
Vooral doen!
Nee, dat is niet mijn expertise. Ik weet wel hoe ik teksten moet schrijven die Google leuk vindt. En ik heb ook behoorlijk wat kennis van SEO….
(Er staan niet voor niks een aantal van mijn eigen blogs op pagina 1 van Google bij relevante zoektermen voor mijn bedrijf)
….dus kan je er wel over adviseren. Maar een gedegen zoekwoordenonderzoek, vraagt om veel meer werk. En dat laat ik liever aan een echte SEO specialist over.
Dus is je belangrijkste doel met bloggen: veel meer bezoekers naar mijn website trekken via Google, zodat ik op andere vlakken minder marketing hoef te doen of misschien zelfs volledig onafhankelijk kan worden van social media?
Dan raad ik je aan om een grondige SEO analyse van je hele website te laten maken én een goed zoekwoordenonderzoek uit te laten voeren.
Ik kan je wel koppelen aan een goede SEO expert als je wil.